Handelsbetingelser

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på www.minfot.dk (herefter ”hjemmesiden”). Hjemmesiden ejes og drives af Min Fot i Båstad AB, Hallandsvägen 26, SE-269 36 Båstad, Sverige med organisationsnummer/momsnummer SE556836232001 (herefter ”Minfot”, ”vi”, ”vores”, ”os”).

Kontaktoplysninger:

Tlf: +46 (0)43 17 25 00
E-mail: info@minfot.dk

Postadresse:
Minfot i Båstad AB
Hallandavägen 26
SE-269 36 Båstad
Sverige

Køb

Bestilling af Minfots produkter finder sted via www.minfot.dk. Ordren besvares herefter med en ordrebekræftelse via e-mail. Ordrer er kun bindende på Minfots hjemmeside, efter at du har modtaget en ordrebekræftelse via e-mail. Hvis du ved en fejltagelse har afgivet en ordre, bedes du straks kontakte os.

Hvis en vare ikke er på lager, kontakter vi dig så hurtigt som muligt. Når vi modtager varen retur på lager igen, sender vi den til dig. Hvis du på det tidspunkt ikke ønsker varen, kan du altid kontakte Minfot og annullere denne.

Hvis du ønsker at modtage tilbud fra os via e-mail, skal du ved betaling give samtykke til dette. Du kan altid afmelde dig vores nyhedsbrev via linket ”afmeld” nederst i mailen, eller kontakte vores kundeservice: info@minfot.dk eller på telefon +46 (0)43 17 25 00 alle hverdage mellem kl. 10.00 og 15.00.



Priser

Alle priser er inkl. 25% moms og er er angivet i danske kroner. Minfot forbeholder sig retten til at foretage prisændringer på hjemmesiden.



Betaling

Sammen med Klarna Bank AB, Sveavägen 46, SE-111 34 Stockholm, Sverige, tilbyder vi følgende betalingsmuligheder, hvor betaling sker direkte til Klarna:

Kortbetaling: Betal din ordre med dit VISA, MasterCard eller American Express.

Betal inden for 14 dage: Betalingstiden er 14 dage fra varens afsendelse. Betingelserne for betaling inden for 14 dage kan findes her .

Konto: Klarna-konto er en kontokredit, der ydes af Klarna, og som giver lånetageren mulighed for at betale deres indkøb i rater hver måned af det samlede anvendte kreditbeløb eller i overensstemmelse med de betingelser, der er godkendt ved kassen. Klik her for at få flere oplysninger om Klarna-konto, herunder generelle vilkår og betingelser og standardiserede europæiske forbrugerkreditoplysninger.

Betal direkte: Automatisk trækning fra din bankkonto: baseret på direkte debitering, og din konto debiteres ca. to bankdage efter købet er gennemført, eller varen er sendt. Betingelserne for brug af direkte debitering kan findes her.

Bankoverførsel: Din konto debiteres straks efter ordren er afgivet. 

Du kan finde mere information om Klarna her og kan læse deres betingelser her. For at kunne gøre brug at ovenstående betalingsmuligheder, er vi nødsaget til at dele dine personlige, kontakt- og ordreoplysninger med betalingstjenesten. Det anbefales derfor at du læser vores persondatapolitik. Brug af disse oplysninger er reguleret i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslove og Klarnas persondatapolitik.

Det er påkrævet at oplyse CPR nummer ved nogle af Klarnas betalingsmetoder. Dit CPR-nummer bruges til kreditvurdering. Alt sker via en sikker forbindelse hos Klarna. Så snart købet er gennemført, sendes en automatisk ordrebekræftelse via e-mail. I tilfælde af forsinket betaling, vil det blive opkrævet et rykkegebyr, der bliver lagt til ordrens værdi.



Levering og fragt

Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark. Vi leverer ikke til Færøerne eller Grønland. Produkter med lagerstatus "På lager" leveres inden for 5-10 arbejdsdage. Lagervarer som bestilles på hverdage, afsendes normalt samme dag. Du vil kunne se på produktsiden, om en vare er på lager eller har en længere leveringstid.

Vi tilbyder levering med Bring. Leveringsomkostningerne er 59kr. Vi tilbyder gratis levering, når du køber for mindst 500kr. Vi sender dine bestillinger med Bring til nærmeste pakkeshop. Du modtager en afhentningsbesked fra Bring på SMS eller E-mail, når din pakke er klar till afhenting. Er pakken ikke hentet inden 7 dage vil den blive sendt i retur. Leveringstiden er normalt 1-3 hverdage.

Du vil modtage en meddelelse via sms eller e-mail, når din ordre er afsendt samt et forsendelseslink og en vedhæftet faktura. Der tages forbehold for udsolgte varer.



Uafhentede pakker

Hvis du af en eller anden grund ikke afhenter din pakke, opkræver vi et gebyr for forsendelses- og håndteringsomkostninger på 200 kr. Husk, at liggetiden er 7 dage. Gebyret opkræves bagud. Ved manglende betaling, videresendes kravene til inkasso.



Leveringsforsinkelse

Hvis der af en eller anden grund opstår en leveringsforsinkelse, kontakter vi dig. Vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at levere din ordre så hurtigt som muligt. Som kunde har du dog ret til at annullere købet, i tilfælde af en omfattende leveringsforsinkelse.



Fortrydelsesret og retur

Hos Minfot har du som kunde 30 dages fortrydelsesret. Af hygiejniske årsager er produkter som strømper, støttestrømper og strømpebukser undtaget fra fortrydelsesretten. Ved returnering af et sådant produkt skal emballagen være ubrudt, og produktet helt ubrugt.

Ved returnering er du selv ansvarlig for omkostningerne forbundet hermed. Hvis du benytter den medfølgende returlabel, er omkostningerne 50kr som vil blive fratrukket din tilbagebetaling. Hvis du har en begrundet klage eller ved et andet tilfælde (f.eks. at du har modtaget en fejvare), er vi ansvarlige for returomkostningerne.

Ønsker du at bytte en vare er returfragten gratis når du anvender den medfølgende returlabel.

Produktet bedes returneret i ubrugt stand, og gerne i original emballage. Anvend altid den beskyttende emballage og brug aldrig tape direkte på produktets emballage. Minfot forbeholder sig retten til at opkræve et gebyr, hvis noget skulle mangle i din returforsendelse eller hvis produktet anses som værende brugt, inden returneringen fandt sted. Du hæfter for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af vare, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.

Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for, at varen er sendt retur til os. Den danske standardfortrydelsesformular kan findes her.



Refundering

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering som vi tilbyder. 

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne,

Refundering ved returnering finder sted så snart vi har modtaget og behandlet din returvare, almindeligvis inden for højst 7 arbejdsdage fra det tidspunkt, hvor vi har modtaget din returvare. Du vil modtage en mail, når vi har registreret din returvare.

Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Hvis du har betalt for din ordre med et betalingskort, refunderes det samlede beløb for produkterne og eventuelle forsendelsesomkostninger direkte til dit betalingskort via Klarna.

Ved køb foretaget med en faktura annulleres eller opdateres din faktura via Klarna, så snart vi har modtaget din retur. Hvis du allerede har betalt fakturaen, når du returnerer, refunderes beløbet for de returnerede produkter til din bankkonto.

Al tilbagebetaling sker via Klarna.



Reklamation

Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Således forpligter vi os til at bytte defekte eller ødelagte produkter, uden ekstra omkostninger. Som forbruger i Danmark har du to års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har forholdt varen, ikke en mangel.

Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

Meddelelse om en mangel skal ske hurtigst muligt og inden rimelig tid. Ved synlige transportskader kan du eventuelt vælge at nægte at modtage varen på udleveringsstedet. Reklamerer du inden 2 måneder efter, manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. I tilfælde af en berettiget reklamation refunderer vi dig for alle omkostninger inkl. Leveringsomkostninger.

Ønsker du at reklamere skal du altid sende en mail til info@minfot.dk for at informere om klagen.

Refundering sker hurtigst muligt, men senest inden for 14 dage, efter at vi har modtaget varen.



Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@minfot.dk.

 

Persondata

Minfot følger GDPR (persondataloven). Dine personlige oplysninger bruges kun til at sikre levering af bestilte varer og til kommunikation mellem os og dig som kunde. Minfot videregiver ikke oplysningerne i kunderegistret til tredjeparter, uden dit samtykke. Du som kunde har altid ret til at blive fjernet fra vores kundedatabase. Du kan læse hele vores persondatapolitik her.

For at vi kan tilbyde dig Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til at dele nogle af dine personlige oplysninger med Klarna, såsom kontakt- og ordreoplysninger, så Klarna kan vurdere, om du kan tilbydes deres betalingsmetoder og for at skræddersy disse til dig. Læs mere om Klarna og deres vilkår her. Brug af disse oplysninger sker i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslove og Klarnas databeskyttelsespolitik.

Cookies

I henhold til loven om elektronisk kommunikation skal alle, der besøger et websted, underrettes, hvis der bruges cookies. Når du besøger dette websted, gemmes cookies på din computer. Disse cookies er såkaldte session cookies og bruges til at holde styr på dit login (hvis du er logget ind) og din indkøbskurv, når du handler. Session cookies gemmes ikke i lang tid på din computer, men forsvinder, når du lukker din browser.

Hvis du ikke accepterer brugen af ​​cookies, kan du indstille din browser til automatisk at nægte cookies eller til at informere dig, hvis et websted bruger cookies. Hvis du slukker for cookies, kan du ikke handle på hjemmesiden, da indkøbskurven og login kræver, at cookies slået til. Du kan dog begive dig rundt omkring på webshoppen, uden at have aktiveret cookies.

Vi bruger tredjepartscookies til reklameformål, når vi blandt andet laver remarketing og reklame for lignende målgrupper i Googles søgenetværk, til at skræddersy reklamen til dem, der har besøgt hjemmesiden. Du kan fravælge tredjepartsudbyderens brug af cookies via dette link: Network Advertising Initiative Opt-out-side eller fravælg cookies fra Google under Googles annonceringsindstillinger.