• Levering 3-5 hverdage
  • Fri fragt fra 500kr
  • Udvidet returret på julegaver indtil 15.01.2023
  • Køb senest 20/12 for levering inden jul -  læs mere

Hævede fødder

Her finder du skønne produkter i forskellige materialer, der hjælper dig med at forebygge eller lindre problemer med hævede fødder.

Hævede fødder og ben er en af vores mest almindelige lidelser. Hævelsen opstår normalt på grund af at stå for længe, sidde ned i lang tid eller at du ikke har rørt dine ben i et stykke tid. Men det kan også skyldes andre grunde.

MEST ALMINDELIGE ÅRSAGER TIL HÆVEDE FØDDER.

- Varme
- Overvægt
- Hormonforandringer
- Graviditet
- Ophobninger af væske (ødem)
- Underliggende sygdomme

HVAD BETYDER HÆVEDE FØDDER?
Ligesom hævede ben, som du kan læse om HER, hævede fødder er også et fælles problem. Grunden til, at hævelsen opstår, er fordi vennesystemet i benene ikke fungerer korrekt. Hvis du sidder stille i en længere periode eller går og står meget, koagulerer blodet i dine fødder og bevæger sig ikke længere op igen. Kombinationen af ​​dette og i forbindelse med, at arterierne i benene fortsætter med at pumpe nyt blod ind i foden, gør, at venerne skal arbejde ekstra hårdt for at presse blodet tilbage til hjertet igen. Heldigvis findes der forskellige produkter, der hjælper med at lindre dine hævede fødder og ben.

 I vores sortiment finder du flere stilfulde, sjove støttestrømper med smukke farver, mønstre og materialer. Uanset hvilket job du har, hvordan din hverdag ser ud, eller hvilke problemer du har, har vi støttestrømper til dig. Støttestrømper, også kendt som kompressionsstrømper, er en beklædningsgenstand, der modvirker hævelse af både fødder og ben. De skaber et bedre velvære, der samtidig giver benene mere energi. Kompression strømper er perfekte til dem, der har et job, hvor du har meget belastning på benene og får trætte fødder. Du kan bruge støttestrømper af forskellige årsager, for eksempel under flyrejser, hvis du er gravid eller har åreknuder. Vi tilbyder også kompressionsstrømper, der kan bruges i fysisk aktivitet. Sokkerne har en effektiv indvirkning på træning og genopretning.

VI TIPS
For at undgå hævede ben kan du også prøve at holde benene i en høj position, så venerne lettere dræner blodet op til hjertet. Hvis du tilbringer dine dage sidder ned, undgå at sidde dine ben krydset, fordi blodet pumper rundt lettere, når du sidder normalt. Prøv også ikke at sidde stille i mere end en time uden at bevæge dig. Når du bevæger dig, aktivere blodcirkulationen i benene og hjælpe blodgennemstrømningen. Når du sætter dig ned, kan du også bevæge dine fødder og lave øvelser med tæerne. Dette er for at du kan indlede blodcirkulationen, selvom du er stillesiddende.

Cookies og Minfot.dk

Vi bruger cookies til at optimere din oplevelse på siden. Hvis du vil vide mere, kan du læse alt om det her

Cookiepolicy