Refusionspolitik
Danska
Retur- og bytteret i 30 dage
Varen skal være i ubrugt stand og i sin originalemballage**. Du som kunde betaler returfragt, som opkræves efterfølgende. Brug altid vores returetikette.
Af hygiejniske årsager er produkter som sokker, støttestrømper, støttestrømpebukser og visse beskyttelser undtaget fra fortrydelsesretten. Ved retur af sådanne produkter skal emballagen være uåbnet og produktet helt ubrugt. Bytteret ved forkert størrelse gælder ikke, hvis produktet er prøvet. Læs mere om dette længere nede.
Sådan returnerer du:
Brug altid vores returetikette – i din levering har du modtaget en selvklæbende returetikette sammen med en følgeseddel, hvor der på bagsiden findes en formular til din retur. Udfyld returformularen ved at angive retur eller bytte samt returårsag/årsager, og læg dette i din retupakke. Fastgør returetiketten på ydersiden af pakken. Aflever derefter pakken hos et Bring-ombud og gem kvitteringen.
Omkostning for retur er 50 kr og opkræves efterfølgende.
(Gælder ikke ved bytte eller reklamation – da er returen gratis.)
Dette skal være i retupakken:
-
Produktet/produkterne du ønsker at returnere, i uændret stand
-
Produktets originalemballage
-
Dit ordre- og kundenummer (står på følgesedlen)
-
Dit navn
Bemærk! Pak din retur godt for at mindske risikoen for skader. Brug fx den pose og evt. bobleplast, som fulgte med leveringen, eller anden beskyttende emballage. Tape må aldrig sættes direkte på produktets emballage. Prisfradrag kan ske, hvis en returneret vare ved kontrol anses brugt på en uforsvarlig måde før retur. Hvis emballagen er groft beskadiget (pga. manglende emballering) eller mangler, opkræves et gebyr på 100 kr.
Information om bytte:
Ved ønsket bytte bedes du lægge en ny ordre på produktet/produkterne, du ønsker at bytte til. Din nye ordre sendes direkte inden for den angivne leveringstid, og du modtager et nyt betalingsgrundlag, afhængigt af hvilken betalingsmetode du vælger. Den tidligere ordre returneres som normalt, og den krediteres/refunderes, når vi har modtaget og behandlet den på vores lager.
Bemærk, at du ved bytte vil få en ny faktura eller nyt betalingsgrundlag afhængigt af betalingsmetode. Så snart vi har modtaget returen, opdateres den første faktura, og hvis du allerede har betalt, vil du modtage en e-mail med en tilbagebetalingsformular, som du udfylder for at få pengene tilbageført til ønsket konto.
Ved betaling med MobilePay, kort eller direkte fra banken, refunderes beløbet inden for 1–3 hverdage til den konto, der er tilknyttet betalingsmetoden.
Information om reklamation:
Ønsker du at reklamere over et produkt, der på nogen måde er defekt eller fejlbehæftet i produktionen? Kontakt vores kundeservice for at få tilsendt en fortrykt returetikette, enten på telefon +46(0)431-72500 (åbningstid 10-15 hverdage) eller via e-mail info@minfot.dk. Med returetiketten sender du produktet, du ønsker at reklamere over, gratis tilbage. For at en reklamation kan godkendes, skal vi modtage produktet til undersøgelse.
Tilbagebetaling ved retur:
Al tilbagebetaling og opdatering af faktura sker via Klarna efter håndteret retur.
Pengene tilbagebetales automatisk til kontoen tilknyttet MobilePay- eller kortbetaling, eller hvis købet er foretaget "direkte fra din bank".
Har du betalt fakturaen, modtager du en returtilbagebetalingsmail fra Klarna AB med en formular, som udfyldes for tilbagebetaling. Formularen sendes til den e-mailadresse, du har angivet ved købet. I formularen angiver du kontonummeret, pengene skal tilbageføres til. Når formularen er udfyldt, tilbageføres beløbet for returnerede produkter til den angivne konto inden for 2–3 hverdage.
Du får altid en bekræftelse på, at din retur er modtaget og behandlet til den e-mailadresse, du har angivet ved bestilling.
Har du spørgsmål om faktura, delbetaling eller tilbagebetaling, kontakt Klarnas kundeservice.
Hvad gælder ved køb af støttestrømper, sokker og forskellige beskyttelser?
Åbent køb gælder kun støttestrømper, sokker og visse beskyttelser, som ikke har været i kontakt med huden. Sokker og støttestrømper er undtaget fra fortrydelsesretten, hvis varen er prøvet (på fødderne). Nogle hygiejneprodukter og beskyttelser er fx støttestrømper, sokker, tåseparatorer, fodfiler, produkter til nedgroede negle, neglepleje, fodpleje, hudnære hjælpemidler til hallux valgus, mortons neurom, hammertå, gnavesår.
Ved retur af sådanne produkter skal emballagen være uåbnet og produktet helt ubrugt. Har du fx købt et 5-pack støttestrømper, skal alle sokker være uprøvede for, at emballagen regnes som uåbnet. Bytteret ved forkert størrelse gælder ikke, hvis produktet er prøvet.
Som kunde har du ret til at undersøge varen for at se dens egenskaber og funktion.
Ved modtaget retur, og vi vurderer, at varen er håndteret på en måde, der ikke er nødvendig for undersøgelse, og produktet er beskadiget, brugt eller på anden måde ikke i original stand, kan værdiforringelse eller prisfradrag ske.
Ødelagt vare ved levering:
Er varen ødelagt eller på nogen måde fejlbehæftet ved levering, bedes du kontakte kundeservice så hurtigt som muligt eller inden for rimelig tid efter, at fejlen er opdaget, så vi kan hjælpe dig videre.